Χλαμύδια

Η πάθηση αυτή είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη στους εφήβους. Τα υπεύθυνα βακτηρίδια (Χλαμύδια Trachomatis) μεταδίδονται με κάθε μορφής σεξουαλική επαφή και εγκαθίστανται στην ουρήθρα, το ορθό αλλά κατά προτίμηση στον τράχηλο της μήτρας από όπου μπορεί να ¨μετακινηθούν¨ προς το εσωτερικό αυτής και τις σάλπιγγες προκαλώντας αρχικά τοπική μόλυνση και φλεγμονή (ενδομητρίτιδα, σαλπιγγίτιδα) τα οποία ενδέχεται μελλοντικά να προξενήσουν σοβαρές επιπλοκές όπως υπογονιμότητα ή/και εξωμήτρια κύηση. Σπανιότατα η χλαμυδιακή μόλυνση μπορεί να προκαλέσει ηπατίτιδα, πνευμονία, επιπεφυκίτιδα.                                                                                  Το μικρόβιο τέλος, σε αρκετά μεγάλο ποσοστό κατά τη διάρκεια του φυσιολογικού τοκετού, μεταδίδεται από την μολυσμένη μητέρα στο νεογνό προκαλώντας του επιπεφυκίτιδα ή/και πνευμονία κατά τις πρώτες εβδομάδες/μήνες της ζωής του.

Συμπτώματα

Οι περισσότερες μολυσμένες γυναίκες δεν παρουσιάζουν συμπτώματα ή όταν αυτά εμφανίζονται είναι συνήθως ήπια όπως τσούξιμο / πόνος στην ούρηση, αυξημένη (βλεννοπυώδη) έκκριση κολπικών υγρών με πιο συνηθισμένο πάντως την αιμορραγία μετά την σεξουαλική επαφή.

Διάγνωση

Τα συμπτώματα της γυναίκας και η γυναικολογική εξέταση θα θέσουν την υποψία της νόσου όμως η διάγνωση (επιβεβαίωση της μόλυνσης) γίνεται εργαστηριακά με καλλιέργειες (από τον τράχηλο ή/και την ουρήθρα) ή προτιμότερο με νεώτερες, μεγαλύτερης ευαισθησίας, ακρίβειας και ειδικότητας εξετάσεις. Σε θετική απάντηση και ο σεξουαλικός σύντροφος πρέπει να ελεγχθεί. Επιπλέον, οι μολυσμένες γυναίκες θα πρέπει να εξετάζονται και για άλλα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.

Θεραπεία

Η θεραπεία της νόσου είναι φαρμακευτική. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι ένας αριθμός ασθενών δεν ανταποκρίνεται στην αρχική θεραπεία, επανέλεγχος πρέπει να προγραμματίζεται μερικές εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση αυτής.

Συχνές ερωτήσεις

Είναι τα χλαμύδια πάντα σεξουαλικά μεταδιδόμενα ;

Ναι τα χλαμύδια μεταδίδονται από το μολυσμένο άτομο στον σεξουαλικό σύντροφο με κάθε μορφής σεξουαλική δραστηριότητα.

Μπορεί να ¨κολλήσεις¨ χλαμύδια από τουαλέτες ;

Τα χλαμύδια δεν μεταδίδονται δια της απλής επαφής όπως το φιλί, η αγκαλιά ή από καθίσματα τουαλέτας, πετσέτες, πισίνες, μαχαιροπίρουνα κ.α.

Πόσο καιρό μπορεί να έχεις χλαμύδα χωρίς να το γνωρίζεις ;

Οι περισσότερες γυναίκες που έχουν χλαμύδια δεν παρατηρούν συμπτώματα. Τα συμπτώματα, εάν εμφανιστούν, παρουσιάζονται συνήθως 1 έως 3 εβδομάδες μετά την, χωρίς προφύλαξη, σεξουαλική επαφή ή και πολλούς μήνες αργότερα. Κάποιες φορές τα συμπτώματα μπορεί να εξαφανιστούν έπειτα από μερικές ήμερες.

Μπορεί τα χλαμύδια να θεραπευτούν χωρίς φάρμακα ;

Είναι πολύ σπάνιο το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιμετωπίσει από μόνο του τη μόλυνση από τα χλαμύδια. Εάν δεν ληφθεί φαρμακευτική θεραπεία η νόσος μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία.

error: Το Περιεχόμενο Προστατεύεται !
Copy link